Eindelijk een camping

25 september 2021 - Cabrerizos, Spanje

Vandaag een kort verslag er valt natuurlijk niet elke dag veel nieuws te vertellen gewoon omdat je niets specials meemaakt, mooie dingen ziet of mensen ontmoet en omdat ik het misschien al een keer eerder heb verteld.

Wel had ik gisteren nog  erg gezellig avond. Niek en Lydia die een appartement in hetzelfde gebouw hadden geboekt nodigde me uit om mee te eten. Ze hadden pasta met een lekkere saus met o.a. champignons, vlees gemaakt. Daarna zijn we nog samen naar een pleintje in het dorp gelopen en hebben daar een paar biertjes en wijn gedronken. Toen ik wou gaan afrekenen binnen vroeg de barbediende aan welke tafel ik zat. Ik wees de tafel aan en hij keek me aan als een aap op een roestig horloge. Dat terras  is niet van ons maar van de buurman zei hij. Toen ben ik daar maar gaan betalen. Ter afwisseling van het altijd alleen eten de laatste weken was dit toch erg leuk en gezellig. Morgen gaan zij ook naar Salamanca maar de kans dat we elkaar weer zien in hetzelfde hostel is niet zo groot. Ik wil eigenlijk gaan kamperen maar de weersvoorspellingen zijn nog steeds niet om te juichen.

Maar nadat ik een hotel of hostel had gezocht op internet in Salamanca neigde ik toch weer naar kamperen. Er was weinig beschikbaar en wat ik vervolgens zag begon bij €85 per nacht. Omdat ik de hele reis tot nu toe veel goedkopere hostels heb gehad vond ik dat toch wel veel. Ik zou wel beslissen tijdens het fietsen afhankelijk van het weer onderweg.

Het had s’nachts nog flink geregend maar tegen negen uur net voordat ik vertrok was het weer droog. Onderweg naar Salamanca was het winderig en koud maar ondanks de dreiging vanuit de zware bewolking bleef het droog. Aangekomen in Salamanca had ik geen zin om rond te rijden en te zoeken naar een betaalbaar hotel en ben dus gelijk naar de camping gereden die ongeveer 6 km buiten de stad lag. Morgen wordt het weer beter dacht ik anders pech. Ik wil tenslotte toch nog een keer in mijn tent slapen want ik sleep die hele kampeeruitrusting niet voor niets al die bergen over.

Na aankomst op de camping heb ik eerst lekker gegeten in het restaurant wat bij de camping lag en toen pas mijn tentje opgezet en nadat ik klaar was met douchen begon het licht te regenen. Maar na een half uurtje was het alweer voorbij. Ik had mijn camping stoeltje in de binnentent gezet en ik kon gewoon zitten met mijn hoofd net onder het tentdak. Dat is wel luxe vergeleken met mijn vorige tent waar ik eigenlijk alleen maar in kon liggen en het omkleden in de tent was al een Houdini act.

Over de rit van vandaag valt niet zoveel te vertellen. Er viel niet zoveel bijzonders te zien behalve een lange rechte weg. Het was af en toe wel  even zoeken want mijn route klopte niet helemaal. Strava had een rechte streep op de kaart getrokken waar toch echt geen weg of pad te bekennen was. Om nu een kompas doorsteek met mijn volgeladen fiets te gaan maken door het ruwe terrein leek mij geen goed idee dus ik heb een beetje zigzaggend over nabij gelegen wegen langs die lijn gefietst.

Morgen blijf ik dus een dag extra  hier op de camping staan en ga ik Salamanca bekijken.

1. Ina Verstraate:
    27 september 2021
    €85 vind ik ook prijzig. Goed dat je nu ook een zittent hebt' zeker met dat weer. Leuk die ontmoeting met die Nederlanders.
    Fijne droge reis toegewenst.