Koud!

7 oktober 2021 - Albarracín, Spanje

Het was vanochtend koud toen ik vertrok. Het eerste uur schommelde de temperatuur tussen 2 en 3 graden. Volgens een paar Spaanse fietsers die in het zelfde hostel als ik zaten en te gelijk vertrokken was het plaatsje Molina het koudste in Spanje. Of dat nu waar was weet ik niet maar zij waren ieder geval gekleed alsof ze op de Noordpool gingen fietsen met lange broek, dikke winterjas en handschoenen en muts compleet. In tegenstelling tot ik want had dat allemaal niet bij me. Mijn regenjack deed ik als extra laag aan en moest het verder doen met mijn dunnen zomer handschoenen. Gelukkig begon ik gelijk met een beklimming dus kreeg ik het niet al te koud. De afdalingen waren niet echt fijn en als je dan al bibberend beneden was was je blij als je weer ging stijgen.

Ik had de route blijkbaar niet goed bestudeerd want ik dacht snel van de hoogvlakte af te rijden maar dat gebeurde helemaal niet en uiteindelijk steeg ik naar 1700 meter. Pas toen kwam er een afdaling naar het plaatsje waar ik nu sta Albaracin en zit ik nu op de camping waar ik de tweede dag van mijn reis ook zat. Ik ben zo gezegd het rondje binnenland Spanje gesloten en ga nu weer richting kust rijden.

Na een late lunch direct na aankomst, de tent opzetten en douchen ben ik even inkopen wezen doen. In dit gat vindt je precies een kleine supermark waar ze wel van alles hebben dat rommelig en onoverzichtelijk opgestapeld in rekken ligt met gangpaden waar je elkaar niet kunt passeren zo nauw is het er en waar alles 50% duurder is dan bij de grote supermarkt ketens. Ik vraag me af waar al die mensen die hier wonen hun boodschappen doen want de dichtstbijzijnde iets grotere plaats is minstens 25 km verder.

Nu zit ik hier op mijn inklapstoeltje met rond om mij heen op de grond een gasbrandertje voor koffie, bord en mes , stokbrood en een pak plakken kaas en salami en een potje margarine.Het is een beetje behelpen maar uiteindelijk smaakt het brood er niet minder door. Morgenochtend eet ik de andere helft van het stokbrood op. Omdat het s’nachts goed koud wordt blijven de kaas, wordt en boter nog enigszins goed. Dat is het lastige met kamperen want ik heb natuurlijk geen koelbox bij me. Ook elektriciteit heb ik niet daarom is het opladen van mij telefoon, tablet en gsm weer lastig. Morgen is weer rustdag en ik moet weer nodig wat kleren uitwassen. De ochtend zal weer koud beginnen maar het wordt zonnig en de temperatuur zal s’middgas oplopen tot 22 graden.

Het is morgenavond weer weekend dus de camping zal wel weer vol stromen met al die gasten uit Madrid. Ik probeerde hier in de omgeving voor het weekend een hostel/ hotel te vinden maar dat was kansloos. Alles zit vol tenzij je honderden euro’s wilt betalen voor een appartement of complete woning. Dus ik gok maar op een camping ergens ruim van mijn route af.

1. Inge en Johan:
    7 oktober 2021
    Respect. Ook hier bij ons (Prades) op 1000mt hoog vannacht slechts 3gr ... brrr ... jij in het tentje ... komt je leger training nog van pas ;). Goeie nieuws is dat het richting de kust ECHT warmer wordt. Overdag hier op hoogte nog steeds 21gr en die prachtige blaauwe luchten ... oneindig mooi....
  2. Mia:
    7 oktober 2021
    Wat een avontuur Gé. Respect. 👍🏻
  3. Jac en Lia:
    8 oktober 2021
    Respect inderdaad. Pff met die kou in een tentje.
    Nog even volhouden en dan zit de ronde van Spanje er ook alweer op.
    Mooie foto’👍👍👍👍
  4. Ina Verstraate:
    8 oktober 2021
    Ñergens een jas ed tekoop? Arme Ge.
    Wat een bikkel. Wame reis toegewenst.