On the road again

30 september 2021 - Burgos, Spanje

Vanochtend keek ik uit mijn zolderraampje en zag dat de zon scheen. Dat is altijd een goed begin van de dag. Mijn buurmannen in het hostel waren al vroeg opgestaan dus ik was ook op tijd wakker. De hosteleigenaar kwam pas s’middags maar hij had een ontbijtbuffet klaar gezet voor mij. Aangezien de andere gasten zonder ontbijt vertrokken zat ik alleen te ontbijten.

Vandaag naar Burgos en dan begin ik aan het laatste deel van mijn reis. Als je dan weer op je fietsje stapt heb je snel een “ on the road again”  gevoel. Dat is het mooie van een fietstrektocht; elke dag een nieuwe bestemming en elke dag nieuwe wegen en dorpen en elke dag lekker buiten in de natuur. En natuurlijk elke dag weer een verassing waar je zult slapen. Vandaag had ik onderweg wel vaak het zelfde beeld als de afgelopen dagen. Lege wegen, veel landbouwgebieden, uitgestrekte velden en prachtige ver gezichten. Op een aantal plaatsen zijn de boeren druk op het land en overal zie enorme stapels hooi liggen. Met grote blokken worden er gebouwen  van wel 10 meter neergezet. Maar eerst hebben grote landbouwmachines als een soort groot schaap het gras naar binnen geschrapt en vervolgens braken ze complete hooibalen uit.

Om half twee reed ik al de camping in Burgos op en uurtje later stond de tent en was ik gedoucht. Ik heb toen nog even mijn kleren uitgewassen en ben toen lekker op het terras bij het restaurant gaan zitten met een biertje en een paar tapas. En meer valt er niet te vertellen over vandaag. Morgen heb ik een rustdag die ik ook zal benutten om Burgos te gaan bekijken.

1. Mia:
    30 september 2021
    Et hoeft ook niet elke dag spannend te zijn Gé. Geniet morgen van de vrije dag.
    Groetjes.
  2. Ina Verstraate:
    1 oktober 2021
    Wat een fietsleven. Dag met ups en dows.
    Genieten van je tocht, je eigen plekkie in je canvasviilla en je biertje op het terras. Ed.
    Wat zal je dat straks missen. Wat een zegen dat je dit nog kunt doen. Succes.