Aankomst in Cartagena zaterdag 2 dec

4 december 2017 - Cartagena De Indias (Distrito Turístico Y Cultural), Colombia

De vliegreis  vanaf Schiphol naar Carthagena verliep zonder problemen. Na ongeveer 11 uur vliegen wel een tussenlanding in Bogotá gemaakt. Er kwam een nieuwe bemanning op het vliegtuig en het werd gelijk schoongemaakt  Dus wij moesten er allemaal uit met de handbagage. Vervolgens ging de handbagage opnieuw door de controle. Vanaf Bogotá naar Cartagena was het nog een uur vliegen.
Op het vliegveld wordt je gelijk overvallen door mannetjes die van alles voor je willen regelen. Ik zocht een karretje om mijn bagage op te zetten waaronder de fietsdoos maar die zijn er niet. Opeens begint een mannetje mijn spullen op te laden op zijn kar. Wat kost dat vraag ik. Eerst een bedrag in peso's maar die had ik nog niet. Toen werd het 5€ . Dat is voor hier erg veel voor een paar meter verplaatsen van je spullen. Dus ik zeg nee en haal mijn spullen er weer af. Uiteraard met een hoop gespeelde verbazing  en protest van het mannetje.
Op het vliegveld stonden Bas en Carolina op mij te wachten. Zij waren uit Medellin gekomen voor een lang weekend in Cartagena.
Buiten wordt je overvallen door taxichauffeurs die je willen wegbrengen. Maar met zijn drieën met bagage en een grote fietsdoos pas niet zomaar. Maar uiteindelijk proppen een paar mannetjes ons toch in een klein autootje. Fiets van achter naar voor dwars in de auto en de  bagage en wij  zitten er langs.Toch verbazend wat er allemaal in een auto past.

We hebben samen een appartement voor 3 nachten in Bocagrande. Zeg maar de wijk waar de meeste hotels en appartementen torens staan voor de toeristen.
Nu eerst een paar dagen acclimatiseren. Van -2 naar 32 graden in de schaduw is best wel heftig. Het is eigenlijk niet zozeer de temperatuur maar meer de combinatie van hitte en vochtigheid. Je hoef je hier maar te bewegen en je begint te zweten.

Na een biertje en even wat eten in de buurt maar naar bed gegaan. Het was een lange dag.

1. Inge en Johan:
    4 december 2017
    Ga genieten van je verhalen....
  2. Jac en Lia:
    4 december 2017
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Je eerste verhaal beloofd veel goeds......
  3. Mia:
    5 december 2017
    Fijn dat het allemaal goed verlopen is. Geniet van jullie dagen samen en zo te lezen zal er nog veel vocht verloren gaan! 😄
  4. Koen Smets:
    5 december 2017
    Mooi dat je goed bent aangekomen. De laatste keer dat ik je zag was het een beetje druk dus ik heb eigenlijk niet goed afscheid kunnen nemen, maar ik wens je veel fietsplezier en de groetjes aan Bas en Carolina.