Naar Santa Marta

6 december 2017 - Barranquilla, Colombia

Vanochtend vertrokken uit Barranquilla. Het is een verschrikkelijke stad. Vies en druk en veel wegen opengebroken.  Rond zes uur is het er al verschrikkelijk druk. Op verschillende straatjes is een soort markt waar iedereen met spullen loopt te slepen en handkarren en paard en wagen kris kras door elkaar  beweegt. Als ik er eindelijk door heen ben begint de lange en redelijk vlakke weg naar Santa Marta. Deze loopt voor een groot deel over een smal landstrook door de zee. Aan weerskanten prachtige gebieden met struiken, bomen en plassen waar allerlei watervogels zijn. Vlak voor een kleine stad waar de weg weer aan land komt is een lintbebouwing. Nou ja bebouwing je kunt het beter krotten noemen. De mensen hangen er een beetje rond niets te doen of bieden iets te koop aan. Ik ben maar  iet gestopt om een foto te maken. Het zag er allemaal niet zo betrouwbaar uit. Vlak voor Santa Marta  of een flinke heuvel te beklimmen.  Voor me fietst een mannetje op een oude mtb. Ik kan hem goed bijhouden en heb gezien de hitte geen zin hem voorbij te rijden. Op de top ga ik hem voorbij en zie dat het een oud mannetje is. Onder in Santa Marta komt hij  naast me staan en geef me de hand. Goed hé zegt hij in Spaans en vol trots verteld hij dat hij zestig is en vraag naar mijn leeftijd. Maar twee jaartjes ouder en iets meer bagage.

Santa Marta is wel een leuk plaatsje maar ook niet echt bijzonder. Er was blijkbaar iets te doen want het stikte er van de mensen. Er was geen doorkomen aan. Ik ga vanavond maar eens terug.

Helaas is mijn iPad gevallen en stuk. Mijn fiets viel om met de tas open en de iPad kwam op een punt op de stoeprand terecht.

Het schrijven en plaatsen kost veel meer moeite. Er zullen nu nog wel meer schrijffouten in staan want op het kleine schermpje is het voor mij zonder bril slecht te zien. Ook ben ik nu mijn extra kaarten en aantekeningen kwijt. Maar gelukkig kunnen we zo ook door

1. Jose:
    6 december 2017
    Nu maar zorgen dat er niets met je iPhone gebeurd! Want dan moet je weer naar huis terug......😧.
    Niet slecht hè voor iemand van 62...zo zie je maar dat leeftijd niets zegt👍
  2. Jac en Lia:
    Wat een pech Gé. 😳
    Hopelijk blijft het bij die kapotte Ipad👍
    Hahaha goed van dat “oude”mannetje😂😂😂
  3. Mia:
    7 december 2017
    Wat mooie foto’s Gé. Pas goed op je andere spullen hè, wij willen je verhalen niet missen.
    Twee oude mannetjes 😄😃 waarvan 1 toch wel een topper!
  4. Inge en Johan:
    7 december 2017
    'oud' mannetje ontmoet 'oud' mannetje, leeftijd is een relatief begrip en ieder ervaart dit op zijn eigen wijze :).....wij voelen ons ook 'oude' mannen als we bij jou in je wiel proberen te blijven Gé :)
  5. Theo van zeeland:
    7 december 2017
    Gé ik zieolgen. dat je al heel wat verhalen geschreven hebt. Ik ben wat achter en heb vol verbazing, en ook wel ontzag, alles tot nu toe gelezen.(ook ben ik wel wat jaloers). Heel veel sterkte en ik ga je reis op de voet v
  6. Ina Verstraate te Ede:
    7 december 2017
    Als je een mannetje van 60 al oud noemt hoe moeten wij ons dan voelen. Pech dat ie iPad nu stuk is maar alle schrijffouten nemen wij niet kwalijk. Je bent het schrijven nog niet verleert, hier kan ik van genieten en komen er ook weer herinneringen bij mij boven drijven. Verder wensen wij je veel succes en geen pech meer
  7. Annelies:
    7 december 2017
    Hallo Gé, wat leuk om met je verhalen, de foto's en google maps een indruk te krijgen van je reis(route). Prachtige natuurbeelden (buiten de vieze drukke steden).
  8. Piet en Gon:
    Mooi verhaal Gé!
    Dat je iPad is gevallen is dikke pech natuurlijk, hopelijk kun je via je iPhone ons toch verder laten genieten van je verdere avonturen....
  9. Gerrit:
    9 december 2017
    Ha Gé, We hebben de hele week even bij-gelezen. Soms vergeet je de leuke dingen door de drukte van het werk. Geweldig man, zo in je uppie. Bas en Caroline ontmoet, leuk hoor!! Waren zeker ook op de fiets? Doe de jongens in ieder geval de groeten. Veel fietsplezier verder en denk goed aan jezelf.
    Wij gaan het bijhouden.
  10. Imke:
    11 december 2017
    Hoi ge
    Wat een geweldige verhalen weer en mooie foto,s
    Was wel leuk om bas en Caroline weer te zien
    Mooi avontuur en dat zo in je uppie
    Je kan prachtig vertellen dat wordt nog een boek eens
    Veel plezier en wees voorzichtig , ik zal je reisverslag regelmatig lezen
    Liefs van je zussie
  11. Gé Smets:
    12 december 2017
    Hallo Ine,
    Het is inderdaad een avontuur en het zal af en toe best zwaar worden. Het was ook heel fijn en gezellig dat Bas en Carolina mij stonden op te wachten in Cartagena. En over ruim een week zie ik ze weer.
    Groetjes ook aan Nico,