Van Cartagena naar Barranquilla

5 december 2017 - Cartagena De Indias (Distrito Turístico Y Cultural), Colombia

Om te beginnen iedereen bedankt voor de belangstelling en reacties op deze blog en Facebook. Dat is erg leuk en ook motiverend.

Vandaag dan het eerste ritje op de fiets. Eerst heb ik afscheid genomen van Bas en Carolina. Die gaan later deze dag ook terug naar Medellin. Over een paar weken zie ik ze daar weer.
Voor vandaag staat een lange rit gepland omdat ik in twee dagen naar Santa Marta wil fietsen en daar tussen liggen niet veel overnachtingsmogelijkheden. Het is vlak moet dus kunnen dacht ik. Ik ben vertrokken , iets na zes uur, om de ergste warmte voor te zijn. De eerste 50 km gingen goed met een ruim gemiddeld van 25 km. Dat is met bagage op de fiets niet slecht. Het was uiteraard wel voornamelijk vlak. Maar daarna werd het lastiger. Om te beginnen erg veel wind en uiteraard toch best wel warm. Ook nog de nodige hoogte meters. De weg zelf en het landschap was wel mooi maar niet spectaculair. Af en toe was de kust  te zien.
Barranquilla is een grote maar geen mooie stad. Het is voor mij ook alleen maar een overnachtingsplaats. Ik kwam uiteindelijk toch erg vermoeid aan rond half twee. Na een douche en even ergens wat eten en het vochtgehalte aangevuld en vervolgens een siësta gehouden.  Een verhaaltje schrijven , naar de supermarkt en op tijd naar bed. Morgen weer vroeg vertrekken naar Santa Marta.

1. Willen:
    6 december 2017
    De kop is er af Ge en leuk dat je met je zoon en schoondochter een paar leuke dagen heb kunnen doorbrengen. Mooie foto's.
  2. Inge en Johan:
    6 december 2017
    Ha Gé, hoe lukt het je met bagage op een trekking fiets 25 gemiddeld te rijden? We weten dat je giga sterk ben maar dit is wel heel snel [ook al is het vlak]? Groetjes en weer super leuk te lezen :)
  3. Henk Kors:
    6 december 2017
    Leuke foto's en verhalen.
    Idd de kop is er af.
    Mooi om je te kunnen volgen zo.
    In gedachten zijn we dan met je mee.
  4. Gerrit Tichelaar:
    8 december 2017
    Leuk om te lezen. Je zit dus in compleet andere wereld. Vind de schouders in Frankrijk soms al n crime. Maar het kan dus nog erger....
    Mooie fotos!